HTML

.

<(^ - ^)>

Friss topikok

  • momoncs: Életemben nem hallottam erről a Qlimaxról.. (2010.11.19. 22:00) Qlimax 2008

Linkblog

Left 4 Dead

2008.12.17. 11:17 | Hypasonic | Szólj hozzá!

 

Valve. Egy cég, mely nem arról hiresült el, hogy rossz játékokat adna ki. Half-Life: EP2 után a fejlesztők egy kitérő erejéig új vizekre eveztek, melynek gyermeke a Left 4 Dead lett. Half-Life 2: EP 3 kárára, de most megbocsájtunk. :) Az intró elég egyértelműen tudtunkra adja, itt tényleg nem babra fog menni a játék. 2 héttel az első megfertőződés után járunk. Ugyan nem tudjuk meg a háttérinformációkat, hogy miért és hogyan szabadult el a vírus?, vagy bármi ami ezt tette a lakossággal, magyarán zombivá váltak. :) Intró után gyors beállítgatások, aztán csapjunk a végtagok közé. (Előre is sry, utólag vettem észre, hogy van egy grafikai beállítás, melynek köszönhetően, apró szemcsék lesznek a képen -ilyen mákos tv-adásra emlékeztető effekt-. Játék közben szinte észre se vehető, inkább a készített képeken lehet látni. Mivel nem volt kedvem, és időm új képeket csinálni maradnak ezek.)

 

Tehát a játék. Különösebb történetre ne számítson senki. A játék nem is azért készült, hogy álleejtő fordulatokat kapjunk. Egyszerűen egy régi recept újbóli megtalálását szemlélhetjük végig. Kűzdj, az életedért, és közben hentelj. A Valve jól időzített. Nem sok hasonló játék közül választhatunk. Itt meg még a hent + zombi kombó mégjobban rájátszik. -Bevallom a Painkillerek után nem is játszottam ilyen hentelős játékkal.- De térjek vissza a játékhoz. 4 karakter közül választhatunk: Zoey -egy szem női karakter-, Bill a veterán, Francis az igazi eksön híró, Louis pedig egy átlagos irodista. Játék közben a karakterek beszélnek egymáshoz, hozzánk, mérgelődnek, szólnak ha épp újratöltenek stb.

 

A játék felépítése egyszerű. Kiválasztunk egy mapot <nehézségi szint, karakterválasztás, a map melyik alrészéről akarunk kezdeni>, majd jön a töltőképernyő, és a pif-puf. Kezdéskor mindig felvehetünk egy elsődleges fegyvert -másodlagos mindig van, egy majd a játék során fel-fel vehető egy újabb pisztoly-. A pisztoly amúgy sose fogy ki. Elsődlegesre lehet rá példa, hogy nem lesz ammo. :) Elsődleges fegyverekből rendelkezésünkre áll: shotgun, gépfegyver, majd mesterlövész puska. Egy map teljesen elejétől kezdve sose kapjuk meg a jobb verziókat. Shotinál a jobb verzióval gyorsabban tudunk lőni, gépfegyvernél az uzit felváltja a colt, illyetve ekkor vehetjük fel a mesterlövész fegyvert is. Igazából ez utóbbiról még nem tudok mit mondani, mivel egyszer se vettem még fel. Nem láttam értelmét a snipernak. Az egész játék annyira pörgős, hogy egyessével kimazsolázni a zombikat nem láttam értelmét, pláne egy roham közben.

 

Mindezek mellett lehet nálunk vagy molotov koktél, vagy csipogós bomba :), jobban nem tudom megfogalmazni. A koktél egyértelműen, tűzbe hozza bezombult embertársainkat, ellenben a csipogós cucc sokkal hatásosabb. Erről annyit kell tudni, hogyha eldobjuk, akkor a zombik elkezdenek a bombához futni, szinte az egész képernyőnyi területről, és várják a megváltó robbanást. Elég szép vérfröccs látható, mikor 20-an egyszerre felrobbannak. :) Ezen kívül lehet nálunk még 1 medipack, és 1 bogyós doboz. A medipack egyértelműen felgyógyít, a gyógyszer szintén ezt teszi, de csak egy ideig. Pl.: a HP-nk 30-on van, bevesszük a bogyókat, és felmegy mondjuk 90-re. Miután bevettük, a HP-nk folyamatosan csökken vissza 30-ig. Nyilván nem eszeveszett gyorsasággal, de azért figyelni kell, nehogy hirtelen kellemetlen helyzetben találjuk magunkat.

 

Kellemetlen helyzet pedig lesz bőven. Bezombult barátaink, ugyanis sokan lesznek, néha rohamokban törnek ránk, ekkor nagyon sokan. Igazi vérfürdő és térdig végtagokban gázolós jelenetek lesznek. :) Ezek a rohamok még annyira nem vészesek, inkább a speciálisabb zombik. Ilyen a Boomer, ami egy elhízott humanoidra emlékeztet, mindenféle fekélyekkel, kinövésekkel. Ha sikerül távolról leszedni happy van, robban egyet és kész. Ha közel robban fel akkor már macerásabb a helyzet. 1. egy ideig alig látunk, zöldes, elmosódott lesz látásunk. 2. ha így hal meg a Boomer a környező zombik mintha ezt egy hívószónak / jelzésnek vennék és ránkrontanak. Mondanom se kell, homályos látással mennyire élvezetes célozni.

  

Van nekünk Smokerünk is, aki távolról egy orbitális csáppal / nyelvvel? -nem bírtam rájönni- meg tud ragadni minket és maga felé vonszol. Ilyenkor társaink segítségére szorulunk, ők tudnak csak ebből a helyzetből megszabadítani. A Smoker likvidálása után érdekes gázfelhőt hagy. Köhögés meg minden egyéb következményekkel. Másik érdekes fickó a Hunter. Ő nemes egyszerűséggel nagyokat ugrál, és szereti ránk, illetve túlélő barátainkra vetni magát. Szintén segítségre szorulunk ekkor. Egyetlen női spéci zombi a Witch. Jelenlétét már messziről tudni fogjuk, hisz végeláthatatlanül fájdalmas hangon sír. Az elején még talán sajnálná is az ember, de miután ránk ugrik nem fogjuk, garantálom. :) Ha ugyanis eme leányzó ránk ugrik, drasztikus életvesztés, pisztollyal még belelővős fetrengésnek lehetünk átélői. Ekkor szinte kötelező egy medipackot elhasználni. Utolsó, egyben legnagyobb dög a Tank. Egy böszme nagy állat, ha megüt, repülünk olyan 10 métert. Persze életerőnknek sem tetszik ez.

A grafika, zombik megjelenítése, mozgása, nekem bejött. Source motor dolgozik még mindig. Persze láttunk már szebbet, de nekem tetszett. Különösen az árnyékok. Nagyon jó hangulatot adnak csak úgy mint a hangok. El lettek találva, megteremtik mind a félelmet, mint pedig a hentelésekben az adrenalinpumpálást. Ellenben nekem ez a "Küldetés" rendszer nem nyerte el maximálisan a tetszésem. Mindegyik mapon ugyan az a séma van. Pályarészről-pályarészre kell haladni, köztük menedékhelyekkel, ahol újratöltjuk készleteinket. -A menedékhelyek az alrészek közti átvezetők- Az alrészek után pedig kapunk egy videót, ahogy megmenekülünk. Ez is hasonló, mindig a katonaság által menekülünk meg, csak az eszköz változik. Játék közben amúgy nincs mentés. Érthető is, meg nem is. Az alrészek nem olyan hosszúak, így nem vészes az újrakezdésük, bár néha örültem volna, ha épp el tudtam volna menteni az állásom. Ami még nem tetszett, hogy társaink nem támadnak messzire -hiába látható az ellenség, nem lövik le, így pisztollyal én egyesezem ki a területet-, illetve végig ránk hagyatkoznak. Single-ben igy az embernek kell végig tankolnia a játékot. Mi megyünk be mindenhova, mi nézünk meg mindent. Egyedül a menedékhelyekbe mennek be egyedül a társaink. Szuper. A menedékhelyek ellenben nagyon hangulatosak. Most nem a megjelenítésükre gondolok, hanem a felfirkákra amit bent találhatóak. Előttünk járó túlélők hagynak üzeneteket a szeretteiknek, vagy az evakuációs központok listájának óránkénti rádiós frissítésére felhívó közlemény a falon, amelyre ráírták, hogy nincs semmi a rádióban. És még sorolhatnám. Jókat lehet kacagni rajtuk. :)

 

A Source motornak köszönhetően, nagyon jó fizikát kapunk. A zombik nagyon látványosan esnek össze, szakadnak le végtagjaik, -fejlővés > fejvesztés > pár lépést még megteszek :) - esnek szét a tárgyak stb. Tetszetős. :)

Az idő szűkössége miatt, nem tudtam a multit letesztelni -bár remélem hamarosan cimbikkel közösen írthatjuk a csúfságokat- ,de szinte biztos, hogy felejthetetlen móka. Egyrészt ismerősökkel nem kell folyamatosan tankolnunk, több irányba tudnak nézni / figyelni, meg ugye még is csak jobban vigyáz az ember egy barátjára, még ha vituálisan is, mint egy sima NPC-re. A Team Fortressben, illetve DoD:S -ben megismert achievment -es rendszer itt is jelen van, így a fun mellett, ez is motiválhat az újra és újra végigjátszásra. Mindehhez még hozzájön az is, hogy a játék minden egyes végigjátszáskor más és más lesz. Ugyanis a Valve egy olyan rendszert tett a játékba ami véletlenszerüen generálja, hogy honnan törnek ránk a rémségek. Maga a játék egyedül 5-6 óra, cimbikkel meg még kevesebb.

 

 

Tehát a Left 4 Dead nem lett rossz, üde színfolt a játékpiacon. Az ilyen játékoknak is megvan a létjogosultsága, sőt. Egy próbát mindenképp megér, és gyanítom, hogy aki kipróbálja, nem csak egy próba erejéig fogja. Úgyhogy hentre fel, jó túlélést. :)

Értékelésnél bajba vagyok: egyrészt tetszik, remek játéknak tartom, másrészt az említett hibák miatt sokminden csorbul. De annyira mégse, hogy ne kedvelném a játékot. Szóval, egy 87%-ban kiegyezhetünk remélem. :)

A képek saját készítésűek.

Gametrailers -es videóteszt: http://www.gametrailers.com/player/43204.html

A bejegyzés trackback címe:

https://hypasonic.blog.hu/api/trackback/id/tr19827726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása