HTML

.

<(^ - ^)>

Friss topikok

  • momoncs: Életemben nem hallottam erről a Qlimaxról.. (2010.11.19. 22:00) Qlimax 2008

Linkblog

Call of Duty 5, avagy szép, de nem jobb...

2008.11.24. 12:38 | Hypasonic | Szólj hozzá!

Címkék: játék világháború fps call of duty 5

Lassan a Call of Duty is éves termék lesz mint a Need for Speed, sportjátékok, vagy a Sims addon-ok. Ezzel nincs is baj, -addig legalább is, amíg minőséget kap az ember- hisz a legutóbbi rész Call of Duty 4: Modern Warfare nagyon jóra sikerült, végre kiléptünk a világháborús dolgokból, látványos és izgalmas küldetéseken vehettünk részt. Újabb év, és itt az új CoD.

A jelenkori idősík után, ismét vissza a jó öreg II. világháborúhoz. A játék két külön fronton játszódik. Az egyiken USA oldalán a japánok elleni küzdelmeket élhetjük át, míg a másikon a Vörös Hadsereg katonájaként húzhatjuk meg a ravaszt. Be kell valljam nekem az amcsi küldetéssorozat nem tetszett, már maga a környezet miatt, nekem nem jött be. Bár a grafika csodaszép nem igazán éltem bele magam a dolgokba. Valószínüleg mert nem vagyok amcsi. Nekik talán többet mond ez, jobban átélik. Hogy a grafikáról és az ehhez kapcsolódó gépigényről ejtsek pár szót: 1152*864-ben 2x-es élelsimitással, illetve hellyel közel minden beállítás high-on -az árnyék közepesen volt- nagyon jól futott a játék, nem volt szaggatást. // 3.8+-os AMD, 2 giga DDR, 8800GTX-es kártyán történt mindez. // Egyedül egy valami nem tetszett ami a technikai dolgokhoz köthető. Ez pedig az irdalmatlanul hosszú töltési idő. Itt most a pályák betöltésére, illetve az egyik pályáról a másikra való átjutás / betöltésre gondolok. Nem mértem le, de olyan 1-1,5 perc simán van. Ezt nem tudom, hogy hozta össze a fejlesztőcsapat, hisz a CoD4-ben ilyesmi nem volt. Egyébként a pálya betöltése után, ha esetleg elhaláloztunk volna, akkor már az utolsó checkpoint betöltése gyorsan ment.

Egy gondolat még az átvezetőkhöz. Hát nem voltak valami érdekfeszítőek. Képregényszerű grafika találkozása, a dokumentumfilmes hadmozdulatok nyilazgatós megvalósítása, és eszköztára párosul az archív felvételek bejátszásával. Próbálják gusztusosan előadni, nálam azonban nem vált be. Talán, egyet ha végignéztem. A játékra a szokásos korabeli fegyverarzenál a jellemző. Puskák, gépfegyverek, pisztolyok, duplacsövü shotgun (ennek az animációja kölönösen tetszett), gránátok (robbanó, füst, illetve molotov koktél - talán idetartozik még a gránátvetők lövedéke, amiket felvehetünk, és a jónép közé dobhatjuk), páncéltörő, lángszóró, illetve a közelharci "fegyverek": jenkiknél kés, a komcsik, meg az öklükkel intézkednek.

Ezek megjelenítése, hangja, animációja mind profi, szerintem egy szavunk se lehet. Na, de lássuk magát a játékmenetet, elvégre ez a meghatározó. Itt szeretném leszögezni, hogy én csak a solo részt próbáltam ki, multit nem, úgyhogy arról nem is nyilatkozok. :) Tehát nézzük a storyt. Háborús eseményeknél olyan egetrengető storyt nem lehet kitalálni, hacsak nem valami alternatív történelmi szálat követnénk. A CoD5 nem követ alternatív elképzeléseket, úgyhogy marad a megszokott hent, robbantsd fel ezt-azt, védd meg, segíts neki dolgok. Ezen különösebben nem is akadok ki, nem vártam mást, nem volt csalódás, elvégre háború van, és győznünk kell.

Amit már kevésbé emésztettem meg, sőt, egyenesen már idegesített az a nagyfokú scriptelgetés. Jó, eddig is sok script volt, ettől volt filmszerübb a hatás, na de könyörgöm, ennyire túlzásokba kellett esni? Vegyünk egy példát. Amcsi oldalon x kérót kellett légicsapással felrobbantani, közben jöttek a rizsagyuak, társainkkal együtt toltuk a gunt, és vártuk mi lesz mindennek a vége. Nos amíg nem robbantottam fel az épületeket addig a sárgák megállás nélkül jöttek. Tehát ha pl. egy napig nem robbantom fel az épületeket, akkor egy napon keresztül megy a hent. Oké, sokan vannak, de ennyien? Másik példa a Reichstag bevételénél volt (orosz rész): nagy elbarikádozások, romok, és gondoltam egy rom oldalánál megyek előre. Hát nem, nem tudtam oda hátulról bejutni, de mit ad isten orosz elvtársaim éppen akkor spawn-oltak oda és mentek ők is rohamozni. Hát khm... ez olyan kiábrándító.

Tovább folytatódik a frusztráció, a játék végére néha már egyenesen idegesített néhány dolog. Ugye egy csapatjátékról beszélünk. Mi és bajtársaink együtt küzdünk. Hát igen, jó is lenne. Bár látjuk, hogy lőnek ők is, meg is halnak akikre lőnek, azért a népírtás nagy része ránk hárul. De, ha már ránk hárul 1-2 dolgot elvárna az ember. 1: ha közvetlenül mellettük áll az ellenség akkor legyenek szívesek lelőni, nem futni előre és az ottani ellent abajgatni. Többször megesett, hogy az ilyen "berohanós" ellenséget nem akarták észrevenni, és nekem kellett a zürzavarban keresgélnem, hol is van a minket bántani kívánó úriember. 2: ha ránk támadnak -a hirtelen semmiből odakerülő / odafutó ellenség- segíthetnének. Nos nem, ez nem igazán szokásuk. Ha ránkrontás akkor megemlíteném, hogy az enemy szereti szuronnyal, vagy bármi éles közelharci dologgal életünket venni. Ha már eksön közben van, megjelenik egy kis szöveg, hogy ezt-vagy-azt (beállítástól függően) a gombot nyomd meg és akkor jaj, de jól védekezel és visszatámadsz, melynek következtében ő hal meg. Ezt a cselekvést nem árt könnyen elérhető gombra rakni mert szükségünk lesz rá.

Gombok: no igen, ezekből sokat fogunk használni: wasd / nyilak, gugol, fekszik, újratölt, ugrik, lő, zoomol, levegőtbenttart, sprintel, 2 gránátfajtát hajigál, légitámadást kér, robbanóanyagot dobál és robbant, visszatámad / közelharc, és használ / interakcióba lép a tárggyal. Talán van még, de ezek nagyjából amik kellenek. Látjuk, hogy sok gombot kell használni. MX500-as egérrel játszok, és nem engedte a játék, hogy a rendelkezésre álló gombokat kihasználjam. Illetve engedte, de pl. az egyik gombomat ALT-nak, másikat legördítésnek érzékelte. Nem értem miért nem kezeli a gombokat külön. Mikor erre az őskövület -de máig imádott- CS1.5 is képes. Na mindegy. (Igen fent van az egérhez adott software, sőt a frissítése is.)

Ami még nem tetszett: hátsónkat tankba is bepakolhatjuk (ezzel még nincs baj:) ). Tankcsata meg miegymás is lesz. (Ahogy már megszoktuk.) Szóval tankosdi. T-34-essel fogunk garázdálkodni, lesz társaunk is. (Ha jól emlékszek egy 1-2 tank személyében) Nos mikor fix ágyúkból lőnek minket, és ehhez még akár egy Tigris is beszáll, na akkor jön a "az atyaúristen, nem látok semmit....!" Akkora por, füst és törmelékfelhő fog minket körülvenni, hogyha nem lavírozunk, akkor nem fogunk semmit se látni. Erőnyomulni lehet nem a legszerencsésebb, mert hamar megborul a tankunk. Inkább távolról egyesezzük ki a németeket. Érdekes, hogy akár csak mi, ha a tankkal visszavonulunk, akkor a tankunk is regenerálódik. Értem én, hogy kivitelezni kellett a javítást, mert sok löveget és tankot fogunk szétszedni. De mondjuk jobban örültem volna egy nagyobb összecsapásnak, ahol a társaink segítségével -felkacag- győzedelmeskedünk, és mondjuk nincs ilyesfajta "gyógyulás".

Tankról még egy szót. Nem tudom kinek volt az a fenomenális ötlete, hogy a bevált, más játékokban is jól használható mozgáshoz hozzányúljanak. Ha ilyesfajta ötleteket / újításokat szeretnének bevezetni az elkövetkező játékokban, akkor inkább ne legyen ötletelés / újítás. Azért egetrengető dolgokra ne gondoljunk. Annyi történt "csupán", hogy a tank arra megy amerre nézünk. Nem úgy mint régen, hogy a wasd-al mentünk előre, forogtunk stb., hanem mostmár amerre nézünk arra kanyarodik a tank. Tehát mikor én oldalazok, és 90°-ban az egyik oldalra nézek, a tank állandóan arra akar forgolódni amerre a tank csöve áll. Így egy végeláthatatlan ellenkormányozás kezdődik, és ilyen "ide-oda rángatózásnak" hat az egész. Talán abban bíztak a fejlesztők, hogy a fritz-ek, majd halálra röhögik magunkat a vezetésünk láttán?? :D Erre mondjuk megvan az esély, mert eszméletlen hülyén néz ki.

Ha már járművek, akkor fogunk mi még repcsiben is ülni. Ezek után azt mondom szerencsére nem kell vezetnünk, hanem csak lövöldöznünk a szállítóhajókra, kisebb hajókra, illetve zerokra. Ez viszont tetszett, nagyon látványos, -akár az egész játék- és amikor egyik gépfegyverállásból a másikba kell mennünk akkor tényleg megyünk. Fogódzkodás ide-oda, gépelválasztó részek átlépése, a legénység odébb áll stb.

Ha háború, akkor egyértelműen elkerülhetetlen a vér, és kegyetlenség. Nos a játékban lesz minden. Vér és kegyetlenkedés is. -Yeah, ez kell a népnek- Csonkolhatunk, embereket gyújthatunk fel, megcsodálhatjuk amint egy szivart nyomnak bajtársunk szemébe, majd elvágják a torkát, meg ehhez hasonló nyalánkságok. Úgy gondolom ezek kellenek egy ilyen játékba, elvégre így lesz élethű, hogy nézne ki az amikor egy shotival meglövök valakit 1 méterről és semmije se szakad le? A háborús élményhez ez is hozzátartozik, nem gondolom, hogy túlzott kegyetlenkedés lenne a játékban. Ez van, aki nem szereti az ilyesmit ne játszon vele. Vagyunk anniyra felnőttek, hogy ezen nem botránkozunk meg, és a gyerkőc is fel tudja fogni szerintem, hogy ez egy játék. Persze megfelelő szülő-gyermek kapcsolat legyen, neveljék, hogy egy egészséges világképet kapjon a csemete és ne akarja ismerőseit kinyírni. Persze járja ki a lépcsőfokokat: plüss, duplo, lego, kisautó stb. Mindezek után jöhet a PC.

Szociológiai kitérő után vissza a pif-pufba. Maga a játék, -fogalmazzak finoman, gyerünk menni fog- rövid, nagyon. Fél nap se kell hozzá. Olyan 6-7 óra, ha toljuk folyamatosan, és mondjuk az összegyűjthető bizbaszokat nem akarjuk megkeresni. A Duty a játék vége felé nálam is jelentkezett. Tényleg szinte csak kötelességből tolja végig az ember, mert az idegesítő hibák miatt hamar beleun. A folyamatos eröltetés, hogy menjek előre, mert amúgy még több npc jön nekem, nálam nem nyerő. Taktikázást el lehet a solo-ban felejteni. Pl. mikor az amcsikkal a lángszóróval kell a "bánzááááj"-osokat megperzselni, akkor valami hihetetlen ámokfutás veszi kezdetét. Gyakorlatilag végig kell rohannunk az embereken, fészekpontokon, és gyorsan begyújtani az ellenséget. Amúgy a lángszóró kifogyhatatlan municióval rendelkezik, egyedüli non-stop fellángolásunknak a hevülés szab(hat) néha határt.

Konklúzió: nem tudom mennyire lesz tartható ez, hogy itt évente CoD-okat tolunk a játékosok arcába. Nyilván nem lehet a végtelenségig az előző részeknél jobbat csinálni. Ez most meg is mutatkozott, számomra a solo rész nagy csalódás lett. Gyanítom, hogy a multi jó móka lehet, illetve a co-op módnak is megvannak a szépségei. Bár sok hibát kiemeltem, melyeken lehet segíteni fog 1-1 patch, mindezek ellenére nem lett rossz játék. Egy jó iparosmunka. Gondolom a többség a multi miatt veszi majd meg, ezáltal sokáig kihúzhatja, ha élettartamra gondolunk. A rajongók biztos élvezni fogják, úgyhogy nekik bátran ajánlom. De azért a többiek is berakhatják. Lesz 1-2 "úúúúú", meg "váóóóó", de szerintem kevesebb, mint a CoD4-ben.

A végén pedig... na jó ezt nem mondom el, játszátok végig, bár meglepetésre senki se számítson. :)

CoD5 honlap: http://www.callofduty.com/CoDWW
A képek pedig saját készítésüek.

Ha értékelni kellene, akkor 85%-ot nyomnék rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://hypasonic.blog.hu/api/trackback/id/tr9785686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása